sunnuntaina, elokuuta 23, 2009

Do It Yourself - läppärireppu

Viime keväästä asti olen suunnitellut läppärirepun hankkimista, kaikesta huolimatta. Ärsyttävän asiasta tekee se, että reppuja piisaa kyllä kotona ihan tarpeeksi ja enemmänkin, ei vain ole sopivaa!
It-alalla on menossa jokin ihme laukkubuumi. Olen ollut nykyisessä firmassa töissä vajaan puolitoista vuotta ja saanut sinä aikana kolme laukkua! Ensimmäisenä jouluna tuli firmalta joululahjaksi jättiläismäinen laukku, sellainen lätkämaajoukkueen varustekassin kokoinen. Painaa kuin synti jo ihan itsekseenkin, mutta kyllä sinne tavaraa mahtuu. Olen käyttänyt sitä ainoastaan muutossa, muuten se on saanut olla ihan rauhassa. Mietin kovasti kehtaanko heivata sitä kierrätykseen, kirpputorille tai jonnekin, koska siinä on firman logo, käsittääkseni.
Viime syksyn työmatkalta saimme kaikki osallistuneet lahjaksi retkirepun. En ole sitäkään käyttänyt, koska en retkeile enkä tarvitse muutenkaan sellaista reppua.
Viime joulun lahja oli aika tavalla samanlainen retkeilyreppu, väriltään vain musta kun tuo saksantuliainen oli sinisen kirjava. Haglöfsin reppu kuitenkin, että käsittääkseni jossain määri laadukas.

Tämä musta reppu on ollut se mieliharmini, koska mustaa reppua nimenomaan tarvitsisin, mutta tässä mainitussa yksilössä roikkuu kaikenmoisia kiristysremmeleitä ja kantohihnoja, että se vaan ei mitenkään päin sovellu yhteen vähänkään siistimpien vaatteiden kanssa. Se on tarkoitettu retkelle ja näyttää sataprosenttisesti siltä. Kaduille ja toimistoihin siitä ei ole.

Sitten syttyi idealamppunen. Miksipäs minä en hankkiutuisi eroon niistä remmeistä ja rämmäleistä? Sakset kouraan ja vähän ähinää paksuimpien hihnojen kohdalla ja se oli siinä! Jos menee pilalle, ei se mitään haittaa, koska a. en kuitenkaan ole käyttänyt reppua ikinä ja b. en ole maksanut siitä mitään. Siitä tuli jo pelkillä saksilla ihan inhimillisen näköinen, ainoaksi harminaiheeksi jäi vetoketjujen vetimissä kiinni olevat suikaleet, jotka olivat kokonaisuuteen sopimattomat vaaleansiniset. No, ne nyt voi äkkiä vaihtaa johonkin persoonallisempaan ratkaisuun, kunhan vain keksin sellaisen. Hätäapuratkaisuna väritin ne tussilla mustiksi, reunoihin jäi vähän sinistä näkyville, joka ei haitanne.

Nyt minulla on jotakuinkin katu-uskottavan näköinen ja siisti reppu, johon mahtuu läppäri ja muut jutut, joita kannan mukanani. Lisäksi se on erittäin it-uskottava, koska siinä on työnantajani logo vielä päälle päätteeksi. Kuvasta se on retusoitu pois, vain oranssi ympyrä jätetty jäljelle. Vähän identiteettisuojaa, vaikka helposti firman tuostakin tunnistaa, vaikkei nimeä näkyisikään.

2 kommenttia:

S. kirjoitti...

Mulla on samanlainen reppu. :) Sain sen ilmaiseksi edellisestä työpaikastani, mutta siinä ei sentään onneksi ole firman logoa. ;)

Mä olen tosin niin laiska, ettei mieleeni edes tullut poistaa niitä turhia remmejä, otin vain ne pois jotka lähtivät napsauttamalla. Muut roikkuvat mukana. Olen kyllä tykännyt todella paljon tuosta repusta.

En muuten tunnista firmaasi oranssista ringistä, vaikka samalla alalla ollaankin. :)

S. kirjoitti...

Tosin oli mulla jonkinlainen idea siitä mikä firma voisi olla kyseessä, ja nyt kun kävin kyseisen firman sivuilla, totesin että saatoin olla oikeassa arvauksessani. :)