maanantaina, joulukuuta 07, 2009

Kasvojen ultraäänipuhdistus

Siskolta sain sopivaksi 30-vuotislahjaksi "kilometrihuollon" aka lahjakortin kasvojen ultraäänipuhdistukseen. Olin perjantaina soittanut ajan kosmetologikoululle ja tänään sitten painelin sinne. Imartelevaa, on kuulemma pienet ihohuokoset ja kimmoisa iho eikä mitään ongelmia paria pois tiristettyä mustapäätä lukuunottamatta. Hienoa.

Niinpä minulle tehtiin sitten kuorinta ja jonkin sortin tehokosteutus ja lopuksi vielä jokin kasvonaamio ynnä kosteusvoide. Sain mukaan ihan lappusenkin, jossa kerrottiin käytetyt aineet ja muu mitä tehtiin. Lahjakorttiin ei sisältynyt kasvojen ja kaulan alueen hierontaa, mutta päätin noin 0,5 sekunnissa ottaa senkin omalla kustannuksella samaan kasaan kun hoitaja sitä kysyi. Hyvä etten nukahtanut tuoliin! Rrrrrentouttavaa.

Valitettavasti menin tekemään myös typeryyden kun hoitaja kysyi, nypitäänkö kulmat. Vastasin myöntävästi. Minulta on kerran elämässä nypitty kulmat ja se oli lukion toisella luokalla, kun olin meikattavana vanhojen tansseja varten. Kiitos, se riitti. Itse olen aina silloin tällöin päättänyt nyppiä ihan itse muutaman hajakarvan pois. Tulos on ollut yleensä se, että olen ehkä saanut yhden karvan irti hirveän huudon kera ja todennut, että tämä ei todellakaan ole minun lajini. Nyt ajattelin kokeilla, että jos se ei sattuisi niin kauheasti toisen tekemänä. Valitettavasti kyllä sattui. Saavat minun puolestani olla.

Varsinainen hoito oli kyllä aivan täysin tuskaton, iho kuorittiin ensin sillä ultraäänivehkeellä, jota vedeltiin kevyesti pitkin ihoa ja se surisi mennessään. Ei paha nakki. Myös hoitoampullin imeytys tehtiin kai samalla laitteella. Ihan miellyttävä kokemus siis kaikkinensa, sitä kulmakarvakatastrofia lukuunottamatta, mutta se oli oma vikani. Kiitokset lahjakortista, tuli hyvin käytettyä!

4 kommenttia:

Susanna kirjoitti...

Ihanaa :) mä vihaan kulmien nyppimistä, sattuu niin paljon. Mutta hommasin sellaisen höylän mikä on ihan tuohon tarkoitettu, vähän niinkuin olisi yksittäinen partahöylän terä muovitikussa kiinni, sillä vaan rapsutellaan karvat pois. Ei satu ja sillä saa jotenkin helpommin muotoiltua kivannäköiset. Niitä saa ihan peruskemppariosastolta sieltä missä on papiljotit ja kynsileikkurit sun muu tilpehööri :D

Sirpale kirjoitti...

Minulla on kyllä semmoinen teräsysteemi, en vain ole oikein oppinut käyttämään sitä kulmakarvoihini.

Anonyymi kirjoitti...

Olkaatten hyvä vaan lahjakortista. Sen kyllä tiesinkin, että hoitoihin saa mukaan kulmakarvojen nyppimisen mutta ei ole pakollinen. Se ON kivuliasta. Jotenkin tuntuu, että kosmetologit nyppii vielä kauemmin kuin itse, mikä johtunee varmaankin paremmasta valaistuksesta. Ite kun nyppii niin näkee vaan ne kaikkein tummimmat ja homma on nopeemmin ohi. Mut kyllä ne kosmetologin nyppimät on pitempään nätit...

-Rättis

Anonyymi kirjoitti...

Mä olen nyppinyt yli 10 vuotta kulma-ym-karvoja tavallisilla pinseteillä,eikä satu yhtään! Ehkä iho on "parkkiintunut" näin vanhana.
Joko se yks lahja on tiedossa/saapunut???
-MUR-MUR-