perjantaina, tammikuuta 29, 2010

Autopaikka

Olen saanut tänään jotain melkein näkyvää aikaiseksi: soitin vihdoin ja viimein huoltoyhtiöön ja kyselin autopaikkaa. Pitäisi näet siskon kanssa tehdä jonkinlainen yhteishuoltajuussopimus Fusionista, että se on vuoroin minulla, vuoroin hänellä ja sitten jos jompikumpi tarvitsee, niin toimitetaan auto sitten sen mukaan.

Autopaikasta olemme DI:n kanssa puhuneet useasti, muttemme ole saaneet aikaiseksi soittaa ja kysellä asiasta. Tänään kuitenkin intouduin siitä asiasta, koska - siskon sanoja lainatakseni - Fusion vinkaisee niin surkeasti, kun sen kylmänä käynnistää, että ihan sääliksi käy. Siskolla ei Espoossa ole tolppapaikkaa, joten vaihtoehtoja kylmänä käynnistämiselle ei ole. Paitsi kevään odottelu ja se ei aina oikein onnistu. Tietysti joku polttoainelämmitin (Webasto) voisi olla ratkaisu sekin.

Minulla ei ollut huoltoyhtiöön soittaessani minkäänlaista käsitystä siitä, miten tässä taloyhtiössä on parkkipaikkoja tarjolla, onko jonon pituus kuukausia tai kenties jopa vuosia. Niinpä olikin iloinen yllätys, kun linjan päässä kerrottiin heti, että olisihan tässä paikkoja vapaana, tuletko tänään tekemään sopimuksen ja hakemaan avaimen vai milloin malttaisit piipahtaa toimistolla. No kuule tänään käy ihan hyvin, kiitos. Siis kunhan tästä nyt saan psyykattua itseni ulos pakkaseen

Mutta voi miten olisi käynyt, jos en olisi niin tuttu taloyhtiön vieraspaikkojen kanssa! Virkailija nimittäin sanoi ensin, että täällä olisi peräti kolme paikkaa vapaana, numerot x, y ja z. Minä aloin miettiä ja sanoin ääneenkin, että eikös y ja z ole vieraspaikkoja? Ai kato juu, niinpäs onkin, oli vähän huonosti merkitty. Eli numero x siis on vapaana. Mitähän olisi käynyt, jos en olisi tuota tiennyt ja saanut itselleni vieraspaikan...

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Nonni, nyt jää sekin tekosyy pois. "Ei ole autoa, en pääse tulemaan" :D

Anonyymi kirjoitti...

Ei kannata webastoa hankkia vaikka tehokas ja hyvä lämmitin onkin. Ensinnäkin se on varsin kallis hankkia ja vaativa asentaa ja toiseksi, sen kanssa ei yksikään akku kestä kauaa. Käydessään se ei ole mikään älytön virtasyöppö mutta, kun se käynnistyessään käyttää sytytyslaitettaan, niin silloin virtaa menee ja paljon.
-M-