tiistaina, huhtikuuta 27, 2010

Kevätflunssa ja muita kuulumisia

Olin viikonloppuna Nukarilla. Tai siis itse asiassa kävin Nukarilla lähinnä nukkumassa, istuin nimittäin sekä lauantain että sunnuntain Helsingin messukeskuksessa hamsterinäyttelyiden sihteerinä. Siitä löytyy enemmän juttua Hamsteriblogin puolelta. Ei siinä sitten ehtinyt kauheasti muuta Nukarilla tehdäkään, vähän sentäs ulkoilin, kun oli hyvä keli, vaikkei turhan lämmin varsinkaan pellolla, missä tuuli pääsi valloilleen.

Perjantaina kun ajelin alkuiltapäivästä Nukaria kohti, koin aika pahan pelästyksen. Moottoritiellä ajoi useampia rekkoja lähekkäin. Minä vaihdoin vasemmalle kaistalle ohittaakseni ne kaikki kerralla. Näin peilistä, että perässäni samalla kaistalla tuli valkoinen Audi. Olin siinä kaikessa rauhassa vasemmalla kaistalla, yhden rekan ohittaneena, kun rekkojen välissä ajanut vanhempi pakettiauto rynkäisi itsensä yhtäkkiä minun eteeni. Siinä ei kuljettaja kyllä yhtään katsonut peileihin, että onko toisella kaistalla tulossa ketään. En ollut onneksi ihan pakun vierellä, mutta jouduin silti jarruttamaan aika napakasti, eihän se paku mihinkään kulkenut. Onni tilanteessa oli se, että perässäni tullut Audi ei ajanut liian lähellä eikä näinollen rysäyttänyt perääni. Niin että siitä selvittiin ihan säikähdyksellä, mutta oli kyllä sellainen säikähdys, että vähän aikaa sain tasailla pulssiani.

Muita kommelluksia ratissa ei sattunutkaan koko reissulla, vaikka sunnuntai-iltana olin vähän sitä mieltä, että ajaminen Jokelasta Tampereelle ei olisi viisain mahdollinen ratkaisu. Olin aamulla nimittäin ajanut Fusionin Jokelaan, jättänyt sen sinne parkkiin ja mennyt junalla Pasilaan. Ja todellakin olin ollut koko pitkän päivän sihteerinä, joka on melkoista aivotyötä. En siis ollut ruumiillisesti niinkään väsynyt, mutta aivot kyllä olivat ihan oikosulussa. Minulla oli vain puolen tunnin junamatka Pasilasta takaisin Jokelaan aikaa keräillä itseni kasaan ajomatkaa varten. Vaihtoehtoja ei hirveästi kuitenkaan ollut, yksin olin liikenteessä ja Tampereelle piti päästä.
Matka meni onneksi kuitenkin hyvin, en nukahtanut rattiin, ei tumpuloinut mitään enkä edes ajanut kohtuutonta ylinopeutta. Kai sitä vain sitten on ihan automaattisesti skarpimpi, kun tietää että ajokunto ei ole sataprosenttinen.

Eilinen menikin sitten koodatessa ohjelmoinnin kurssin harjoitustyötä, joka täytyy palauttaa huomenna. Työ on muuten hyvissä kantimissa, mutta ne hankalimmat osat puuttuvat vielä, tietysti. Ja totesin, että olen ehkä pilannut urakehitykseni koodarina oltuani testaajana yli 2 vuotta. Nimittäin aivan automaattisesti aloin koodata ohjelmaan pientä virheenkäsittelyä vääriä syötteitä varten, vaikka mitään sellaista ei harjoitustyön speksissä edellytetäkään... Ei siinä muuten mitään, mutta tulin tehneeksi vähän aikaa turhaa työtä.

Eilen iski myös kevätflunssa, jota en kyllä olisi kaivannut. Toistaiseksi tämä on kyllä ollut aika köykäinen flunssa, ainoastaan kurkkukipua ja nuhaa. Yö kyllä meni pitkälti miettiessä sitä, että onko minun kuuma vai kylmä. Peiton alla oli kuuma ja ilman oli kylmä, joten yritäpä siinä sitten nukkua. Toivottavasti tämä nyt menisi ohitse tässä suht nopeasti, huomenna pitäisi tuo harkka palauttaa ja kyetä palautustunnilla puhumaankin.

Ei kommentteja: