tiistaina, syyskuuta 07, 2010

Melkein valmis insinööri

Kävin eilen oman alani koulutuspäällikön juttusilla koululla. Minulla oli näet ongelma: ei mitään hajua siitä, minkä vuoden koulutussuunnitelman mukaan minun pitäisi edetä eli ei mitään hajua siitäkään mitä kursseja minun pitäisi vielä suorittaa eikä sen paremmin mitään hajua siitäkään, järjestetäänkö näitä kursseja enää. Koulutussuunnitelmat näet ovat vaihtuneet jonkin verran vuosien varrella ja minun opiskeluhistoriani on todellakin kiemurainen ja pitkä, erityisesti pitkä.

Koulutuspäällikkö on rivakka äijä. Hän tulosti minun hopsini (henkilökohtainen opetussuunnitelma) ja sitten alkoi punakynä viuhua: "Tuolla ja tuolla kurssilla voidaan hyväksilukea tuo kurssi ja tuolla tuokin...". Lopulta jäljelle jäi suoritettavaksi viisi erilaista ohjelmoinnin kurssia, kolme työkurssia, lopputyö ja mahdollisesti yksi mobiiliohjelmoinnin kurssi, jos nyt onnistun muiluttamaan itseni jotenkin ylibuukatulle kurssille. Ei kuulosta pahalta, ne pystyy laskemaan jo kahden käden sormilla! Tätä voisi sanoa jo valoksi tunnelin päässä.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Täältä tulee kahmalokaupalla tsemppiä opintojen loppuunsuorittamiseen! Se on se viimeinen rypistys, mikä on kaikkein pelottavin, raskain, haastavin, mahtavin, tärkein ja paljon muutakin ***-in. Onhan sulla 3 vuotta aikaa ennen kuin pikkusysteristäs tulee tohtori, hopihopi. ;)

-Rättis

Anonyymi kirjoitti...

HUOM! ELÄKE-IKÄ LÄHESTYY!!!
-MUR-MUR-