torstaina, elokuuta 18, 2011

Kesäkissa palaa

Tiättekste ku tarttis pakata?
Meikäläisen reilun 8 kuukauden työkeikka Helsinkiin/Espooseen alkaa olla viimeisiä itkuja vaille valmis. Olen Helsingissä töissä enää huomisen ja maanantain, ensi viikosta olen lomalla loput päivät ja sitten 29.8. pitäisi aloittaa jo Tampereella. Mihin tämä aika oikein on mennyt?

Suoraan sanoen minua hirvittää ihan pikkuisen, että miten sopeudun taas kaupunkielämään DI:n kanssa. Olen tottunut siihen, että on hiljaista, rauhallista ja yksinäistä ja viihdyn hyvin täällä. Olen saanut mennä ja tulla miten huvittaa. Ainoat äänet ovat satunnaiset lentokoneet ja peltikatolla rymistelevä orava. Telkkari ei ole ollut päällä kuukausiin (tai no oli, mutta sitä katsoi sisko).

Mutta on siinä hyvätkin puolensa. 45 kilometrin ja 1 tunnin 10 minuutin työmatka kutistuu 450 metriin ja kymmeneen minuuttiin. Vettä saa lutrata ihan niin paljon kuin haluaa. Kauppa on kävelymatkan päässä. Stockmann ja Sokos ovat inhimillisen kokoisia, lähellä, tiedän mistä mitäkin löytyy eivätkä ihan niin julmetun täynnä porukkaa. Kaikki tutut ravintolat, olen tässä kevään ja kesän aikana väittänyt kärsiväni vieroitusoireita ainakin Tuulensuun ja Marusekin ruuista.

Lauantaina sitten liikkuu. Pitäisi oikeasti pakata, mutta kun laiskottaa.

Ei kommentteja: