tiistaina, lokakuuta 18, 2011

Melkein tuskaton kulmien siistiminen

Kulmakarvat ja pinsetit. Jo pelkkä ajatus saa veden valumaan silmistä ja meikäläisen hyppimään seinille, jos karkuun ei pääse. Ammattilaisenkaan tekemänä se on kidutusta. Eli ei, pinsetit kauas minun silmistäni.

Kävin tänään laitattamassa kynnet. Samaisella studiolla tehdään nykyisin paljon muutakin kuin vain rakennekynsiä. Tänään Helena ehdotti minulle kulmien siistimistä vahalla, hänellä kun sattui olemaan vähän vapaata kynsiaikani jälkeen ennen seuraavaa asiakasta. Ja meikäläisen kulmakarvat nyt muutenkin ovat aika villit.
Suhtauduin aluksi epäilevästi moiseen, mutta Helena vakuutti, että se vahaus on huomattavasti pienempi paha kuin yksitellen pinseteillä nyppiminen. Koska hinta ei ollut lainkaan hirveä, ajattelin että kerran se vain kirpaisee per kulma, joten rohkea rotan syö ja ei kun vahaa kulmien alle. Olin silti skeptinen.

Ja ihan totta. Yhden karvan nyppääminen pinseteillä on paha juttu tuohon vahaukseen verrattuna. Vahanpoisto oli niin nopea nappaus, että kyllä sen huomasi, muttei ehtinyt edes "au" sanoa. Tähän loppui meikäläisen kulmakarvojen holtiton rehottaminen!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä siihen kulmien nyppimiseen tottuu, eikä juuri satu enää. Olen nyppinyt yli 10 vuotta! Sinikka siellä Kaukajärvellä antoi "muotin" eli mallin, jota sitten olen yrittänyt ylläpitää.
Niin, ja sitten vanhanahan rupeaa kasvamaan "parta", varmaan kaikille naisimmeisille...oota vaan!
-MUR-MUR-

Sirpale kirjoitti...

Vaikea tottua, kun kykenee nyppimään itseltään kerralla korkeintaan kaksi karvaa kauhean huudon kera ja sitten lentää pinsetit nurkkaan. Ja juu, parrankasvu on tuttu juttu, onneksi on vaaleata ettei näy ihan hirveän pitkälle. Mutta tiedän kyllä, mihin menen sitä poistattamaan jatkossa (tähän asti olen nyppinyt vain pisimmät yksilöt ja "piikit")