perjantaina, tammikuuta 13, 2012

Epäonnenpäivä etuajassa

Perinteisestihän perjantai 13. päivä on mainittu epäonnen päiväksi. Minä puolestani voin kyllä sanoa, että jos perjantai 13. on pahempi kuin torstai 12., niin minä kyllä en ala mitään.

Minulla on majaillut vasemmassa ranteessa kultainen ketju jo kohta vuosikymmenen (lisää tarinaa aiheesta). Ensimmäinen ketju katosi viitisen vuotta sitten, mutta onneksi minulla oli varastoissani silloin toinen. Nyt eilen, lounaalla huomasin yhtäkkiä, että ketjua ei ole! Se toinenkin on kadonnut! Ikävintä asiassa on se, että tuo ketjukin on sellainen, ettei siihen kiinnitä huomiota, kun se on aina ollut ranteessa. Niinpä se on voinut kadota jo vaikka viikko sitten. Tosin epäilen kyllä että ei se välttämättä kovin kauaa ole voinut olla pois, kai minä siihen sentään jotenkin olisin reagoinut, sen verran alastomalta tuo käsi näyttää nyt.
Epäilen kovasti, että ketju olisi voinut kadota tänne työpaikalle, joten kävin eilen kyselemässä sitä jo respasta, mutta kehnoin tuloksin. Jos se löytyisi, sen voisi ehkä viedä kultasepälle korjattavaksi tai jotain. Tai sitten minun pitää ostaa uusi ranneketju.

(paitsi että DI viestitti tuossa löytäneensä ketjun yöllä kotoa, kun astui sen päälle. Jippii!)

Kadonnut ketju on ikävä asia, mutta kun samalle päivälle osuu sitten vielä lemmikin lopetus, niin päivän kokonaissaldo jää pahasti miinukselle. Tälle päivälle ei kaivata enää yhtään vastoinkäymistä.

Ei kommentteja: